Fordele ved onlineundervisning med bredbånd

Online læring har sine fordele og ulemper. Online klasser kan være dyre, praktiske og fleksible. Disse fordele vil snart opveje eventuelle ulemper. Dette er blot nogle få grunde til, at du skal bruge denne metode til uddannelse.

Online læring har sine ulemper

Der er mange fordele ved online læring via bredbånd, men også nogle ulemper. Du kan opleve forskellige niveauer af lyd- og videokvalitet afhængigt af hvor du bor. Der kan også være forbindelsesproblemer, der gør det umuligt at se din klasse hurtigt. Du kan stadig opleve afbrydelser, selvom du har en hurtig forbindelse.

Online læring har en anden ulempe: den mangler ansigt til ansigt interaktion. Instruktører kan ikke give personlig feedback uden fysisk interaktion. Studerende kan føle sig isolerede og mere tilbøjelige til at opgive deres studier. Studerende kan motiveres og holdes fokuseret ved konstant opmuntring fra deres instruktører.

Bekvemmelighed

Online læring giver mange fordele, herunder bekvemmeligheden og fleksibiliteten ved at kunne studere hvor som helst og når som helst. Studerende kan tage et kursus hjemmefra eller deres sofa uden at skulle rejse til campus. Studerende kan arbejde i deres eget tempo, springe lektioner over og gå, hvor de vil.

Online læring tilbyder en anden fordel: det er billigere end traditionelle klasser. Online læring er gratis for gebyrer, såsom for leje af udstyr eller klasseværelse. Online læring er tilgængelig 24/7. Studerende kan interagere med instruktører og medstuderende når som helst på dagen og natten. Online læring er ved at blive en populær måde for virksomheder at uddanne medarbejdere på.

Fleksibilitet

Bredbåndsinternetadgang og bredbåndsbaseret onlineundervisning giver mange fordele, herunder fleksibiliteten til at planlægge og placere. Studerende kan vælge deres kurser og lære, hvornår og hvor de vil. Studerende skal følge en foreskrevet tidsplan i traditionelle klasseværelser. Disse kan føre til stress og gøre læring vanskelig. Asynkrone online klasser giver derimod eleverne mulighed for at lære, hvornår og hvor de er mest bekvemme.

Online-elever skal være mere uafhængige og ansvarlige ud over at have større fleksibilitet. Online-elever skal være i stand til at genkende og ændre den læringsadfærd, der understøtter dem. Denne færdighed kaldes metakognition og er afgørende for studerendes succes. Online læring giver fleksibilitet og giver eleverne mulighed for at styre deres egen tid og tempo. Dette giver dem mulighed for at fokusere mere på vanskeligt materiale.

Koste

Et stigende antal skoler og regeringer anerkender værdien af online læring for studerende. Mange skoler har allerede implementeret programmer til at hjælpe lavindkomstfamilier med omkostningerne ved onlineundervisning. Andre reagerer på COVID-19-epidemien ved at etablere nye fibernet. Du kan få flere oplysninger ved at kontakte din udbyder for at finde ud af, om de deltager i disse programmer.

Adgang til bredbånd er ikke den eneste faktor, der påvirker omkostningerne ved onlineundervisning. Det kan dog udgøre et problem for studerende, der ikke har råd til den højere undervisning. Bredbåndskvaliteten kan måles i både uploadhastighed og downloadhastighed. Hvis en elev deltager i synkrone sessioner, er sidstnævnte afgørende.

Åndelig fremmedgørelse

Online uddannelse kan adressere åndelig fremmedgørelse, selvom den er opgaveorienteret. Der er ingen kontrol, så eventuelle ændringer i spiritualitet kan være forårsaget af udviklingsændringer, kulturelle / historiske skift eller endda selve interventionen. For at bestemme effekten af interventionen er der behov for yderligere undersøgelser.

Undersøgelsen involverede halvtreds bachelorstuderende i folkesundhed, der spænder fra 18 til 30. Bekvemmeligheden og den målrettede prøveudtagningsmetode blev brugt til at rekruttere emnerne. Et spørgeskema blev brugt til at vurdere virkningen af åndelig uddannelse på elevernes åndelige trivsel. For at analysere dataene brugte forskerne beskrivende statistik samt en t-test. Signifikansniveauet blev sat til 0,05

Undersøgelsen involverede halvtreds bachelorstuderende i folkesundhed, der spænder fra 18 til 30. Bekvemmeligheden og den målrettede prøveudtagningsmetode blev brugt til at rekruttere emnerne. Et spørgeskema blev brugt til at vurdere virkningen af åndelig uddannelse på elevernes åndelige trivsel. For at analysere dataene brugte forskerne beskrivende statistik samt en t-test. Signifikansniveauet blev sat gobredbaand.dk til 0,05